חברות ומוסדות מימון

על מנת להבין את הצורך בקיומן של חברות ומוסדות מימון לעסקים יש צורך להבין לפני את זכות הקיום של הלוואות בשוק החופשי. בעוד שבשוק הפרטי לקוחות הבנקים מתייחסים להלוואות כסיוע ועזרה שהבנק מעניק להם תוך תלות מוחלטת בתנאים שהוא מכתיב, השוק העסקי מכתיב מטריצה חדשה בו הלוואה היא בסך הכל עוד מוצר רכישה. וכמוצר מה שיקבע את תנאי ההלוואה הם הביקוש וההיצע הקיימים, המושפעים בין היתר מכמות ואופי הגופים הפיננסיים המציעים זאת.

סוגי הלוואות לעסקים

עסקים וארגונים יידרשו למימון במספר סיטואציות ונקודות זמן:

גיוס כספים לצורך הקמת העסק- לאחר שלב הגיית הרעיון, ניתוח הנתונים ולעתים אפילו לאחר גיוס הלקוחות הראשונים, זקוק כל עסק לסכום כסף ראשוני שיאפשר לו לקרום עור וגידים. סכום כסף זה נדרש לאחר מיצוי מקורות המימון האישיים של היזם ולרוב מדובר בסכום כסף שאינו מבוטל כלל ועיקר. גיוס הלוואה ו/או השקעה לצורך הקמת העסק צריכה לכלול הן את העלויות התפעוליות, רכישות מוצרים, שכירה של משרדים וציוד, עלויות שיווק ופרסום כמו גם טווח ביטחון למשיכת שכר לבעל העסק, תשלום לספקים ועלויות נוספות לתקופה מוגדרת בה העסק אינו צפוי עדיין לממן זאת בעצמו. מדובר בגיוס כספים מאתגר בשלב זה שכן הוא מחייב הבעת אמון של חברות ומוסדות מימון במוצר/ במיזם.

הלוואה לצורך הישרדות- הלוואה לצורך הישרדות עסקית נשמעת לעתים נואשת, אולם במקרים רבים יכולה לעשות את ההבדל בין עסק שיסגור את דלתותיו לבין עסק שימצא את הדרך והיכולת להמריא. במרבית המקרים כאשר מדובר בעסק קורס יעדיף בעל העסק לצמצם נזקים ולסגור את העסק ולא להסתבך בהלוואות אל מול חברות ומוסדות מימון. יחד עם זאת, כאשר מדובר בעסק פעיל, בעל שם ומוניטין בשוק תחרותי, הנקלע לקשיי נזילות, עשוי סכום הכסף הנדרש לשנות את פני התמונה לחלוטין ולהביא לצמיחה ופריחה כלכלית לעסק ולהחזר בטוח למלווה.

הלוואה לצורך גידול בפעילות- בין מקורות המימון הקלים למדי לגיוס עומדות הלוואות לעסקים מצליחים המבקשים להרחיב את הפעילות. בין אם מדובר בפתיחת סניף נוסף לזה הקיים והרווחי ובין אם בהשקעה במוצר/שירות חדש לאחר שהמוצר הקיים הוכיח את עצמו, הן הבנקים והן חברות ומוסדות מימון ישמחו לקחת חלק בתהליך הצמיחה ולקטוף יחד עם בית העסק את הפירות.

ההבדל בין חברות ומוסדות מימון פרטיים לבנקים

עם ההבנה כי ההלוואה לעסק היא בסך הכל עוד מוצר אותו ניתן לרכוש ממקורות שונים תוך מיקוח על התנאים, מצויים הבנקים בנחיתות תחרותית אל מול גופים אחרים דוגמת חברות אשראי וחברות מימון פרטיות. הסיבה לכך טמונה הן בבירוקרטיה שמרימים הבנקים בשם הגישה המיושנת לשמה הלקוח זקוק להם יותר משהם זקוקים לו: דרישה למסמכים רבים וארכאיים, הצגת בטחונות ובחינת התחייבויות נוספות, והן בשל חוסר גמישות לצרכי הלקוח. במרבית המקרים יציע הבנק הלוואה ממאגר ההלוואות הנהוגות באותה העת בבנק, ללא התאמה של התכנית לצרכי הלקוח ומטרותיו. חברות ומוסדות מימון פרטיות אשר הבינו את תנאי העולם החדש מעוניינות בלקוח, תוך הבנה כי תנאי הריבית שיסוכמו מולו הם מקור פרנסתם, ועל כן יעשו מאמץ לייצר עבורו תכנית מימון אטרקטיבית ונוחה בעלות תחרותית ומשתלמת.

גיוס משקיעים

דרך נוספת לגיוס אחר מקורות אשראי לעסק בכל שלב של קיומו היא, גיוס משקיעים. משקיעים הם אנשי עסקים, אשר מקדישים את הונם להשקעה בעסקים ויוזמות אשר אותם מצאו כבעלי פוטנציאל לרווחיות עתידית. יתרונה של שיטה זו הוא שמדובר בסכום כסף גבוה שאינו נדרש להחזרים חודשיים ו/או לתשלום ריבית והצמדה-. חסרונה של השיטה הוא בהכנסת גורם שותף נוסף אל העסק. אשר יזכה בעתיד לאחוזים מן הרווחים הצפויים.
 
צילומי צ'קים אפשר לשלוח למספר 054-5962188